Zachowania zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu |
||
I - lekko |
II - średnio |
III - poważnie |
-przepychanie - szarpanie - nieodpowiedni strój - przynoszenie do szkoły kłopotliwych zabawek |
- kołysanie się na krzesłach - niebezpieczne „zabawy” - gra w piłkę w miejscach niedozwolonych i bez opieki nauczyciela (sala lekcyjna, korytarze, plac przed wejściem do szkoły itp.) - zabawy w ganianie się |
- rzucanie śniegiem, kulkami, piłeczką kauczukową, itp. - stosowanie używek - przynoszenie niebezpiecznych przedmiotów - kopanie - wymuszanie, zastraszanie - znęcanie się nad kolegami fizyczne i psychiczne, np. obmawianie, oczernianie itp. - pobicia - ucieczki z lekcji, wagary - siadanie na schodach i parapetach - opuszczanie terenu szkoły w czasie przerw - korzystanie z placu zabaw bez opieki osoby dorosłej - wchodzenie na podpiwniczenie sali gimnastycznej - wchodzenie na stoliki - branie bez pozwolenia cudzego roweru |
Zachowania przeszkadzające |
||
I - lekko |
II - średnio |
III - poważnie |
- jedzenie, picie podczas lekcji - rozmowy na lekcji - spóźnianie się - zabieranie cudzych rzeczy - pisanie liścików podczas lekcji - odrabianie zadań domowych na lekcji - żucie gumy na lekcji |
- chodzenie po sali podczas lekcji - przerywanie wypowiedzi - chowanie cudzych rzeczy - wciąganie do ubikacji - przepychanie w kolejce na obiad - wulgaryzmy i przeklinanie - obraźliwe gesty - złośliwe pukanie w drzwi |
- samowolne opuszczanie sali - kradzież - samowolne opuszczanie zajęć w świetlicy - aroganckie zachowanie w stosunku do nauczycieli, pracowników szkoły, koleżanek i kolegów |
Brak dbałości o ład i porządek |
||
I - lekko |
II - średnio |
III - poważnie |
- śmiecenie - brak obuwia zmiennego - brak przyborów szkolnych - brak worka na obuwie |
- kopanie w drzwi, w ściany, meble itp. - pisanie po ławkach - zanieczyszczanie obiektów sportowych - pozostawienie nieuporządkowanego miejsca nauki
|
- wandalizm i dewastacja - niszczenie ścian - nieprzestrzeganie wszelkich regulaminów - jeżdżenie rowerem po placu szkolnym i ciąganie drugiego za ręce - załatwianie potrzeb fizjologicznych w miejscach niedozwolonych |
KONSEKWENCJE |
||
I - lekko |
II - średnio |
III - poważnie |
- ustne upomnienie nauczyciela - uwaga pisemna - rozmowa z nauczycielem - przeproszenie - dodatkowa praca domowa - obniżenie oceny z zachowania |
Jak w I oraz: - rozmowa z wychowawcą - rozmowa z dyrektorem - rozmowa z rodzicami - prace porządkowe na rzecz szkoły (pod nadzorem) - pozostawienie ucznia po lekcjach |
Jak w I i II oraz: - rozmowa z rodzicami w obecności dyrektora, wychowawcy, świadków - naprawienie szkody, zwrot kosztów |