PODSTAWA PRAWNA EWAKUACJI
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt. 3 ustawy o ochronie przeciwpożarowej , właściciel, zarządca lub użytkownik budynku, obiektu lub terenu zapewniając jego ochronę przeciwpożarową, obowiązany jest w szczególności zapewnić osobom przebywającym w budynku, obiekcie lub na terenie bezpieczeństwo i możliwość ewakuacji.
Zgodnie z § 17 Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109 z 2010 r., poz. 719) właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będących jego stałymi użytkownikami, niezakwalifikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV, powinien co najmniej raz na 2 lata przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji z całego obiektu.
W przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników, w szczególności: szkół, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać - co najmniej raz na rok, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników.
W naszej szkole ewakuacja odbyła się 18 września 2023 r. Brali w niej udział wszyscy uczniowie oraz pracownicy szkoły. Sygnałem do rozpoczęcia ewakuacji był alarmowy dźwięk dzwonka. Wszystkie osoby przebywające w budynku szkoły, zachowując środki bezpieczeństwa, szybko i sprawnie opuściły pomieszczenia wyznaczonymi drogami ewakuacyjnymi i zebrały się w bezpiecznej od niego odległości na boisku szkolnym. Całość nadzorowała pani dyrektor szkoły.
Przeprowadzając próbną ewakuację wykonywaliśmy określone czynności, zgodnie z ustaloną procedurą.